دسته‌بندی نشده

وسپا ، موتور پولدارهای ایرانی

عکس ابتدایی مقاله

موتورسیکلت وسپا که با گذشت زمان از یک اسکوتر ارزان و اقتصادی و ساده که باب میل خریداران کم‌بضاعت بود، به محصولی لوکس و خاص برای استفاده‌ عشاق لاکچری تبدیل شده است.

این موتورسیکلت که ساخت کشور ایتالیا است، در کارخانه وسپا واقع در توسکانی تولید شده و نمونه‌های بدلی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به ساخته‌های دو کشور هند و چین در این زمینه اشاره کرد که از قضا طرفداران بسیاری نیز دارند. در عین حال محصولات خود وسپا به دلیل قیمت بالایی که دارند بیشتر مورد توجه اقشار ثروتمند و طبقات بالای جامعه قرار گرفته و اخیرا فروش فوق العاده خوبی را در ایران تجربه می کنند.

سری جدید این موتورسیکلت‌های گروه وسپا در ایران بین 200 میلیون تا 400 میلیون تومان قیمت دارند. به گفته کارشناس فروش این محصول، دلیل این گرانی دست‌ساز بودن این موتورهاست. او معتقد است که «وسپا» مثل فرش دستباف است. ارزان‌ترین محصول وسپا مدل پریماورا 150 است. مشخصات فنی این موتور مثل یک موتور معمولی است. ظرفیت موتور 155 سی سی، تک سیلندر چهارزمانه، با قدرت 12 اسب بخار و حداکثر سرعت آن حدود 82 کیلومتر در ساعت است. قیمت گونه تورینگ ال ایکس ( LX 150i Touring) هم در همین محدوده است و بر اساس اطلاعات وب‌سایت این شرکت، تفاوت چندانی هم با مدل قبلی ندارد.

اما گران‌ترین وسپای موجود در بازار ایران مدل 946 آن است که به دلیل طراحی خاص قیمت بالایی دارد. به گفته کارشناس فروش، این محصولات فروش خوبی دارند. مدل دیگری از وسپای 946 قرار است به زودی به فهرست محصولات این شرکت بپیوندد که طراحی آن کار برند معروف «آرمانی» است و طبق اظهارات کارشناس این شرکت، احتمالا قیمت آن بیش از 400 میلیون تومان خواهد بود. محصولات گران‌تری هم البته از سوی این شرکت ارائه می‌شود که نزدیک به 500 میلیون تومان قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *